Mereni energie / proudovy transformator?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Středa Listopad 17 08:09:05 CET 2010

Ja jsem teda v jednom jeste nedodelanem zarizeni pouzil proudovy
transformator, PT3 http://www.pmec.cz/index.php?page=sensors
zatizeny 10R, cili cca do 100A, za tim operak a na AD prevodnik ATMEGA.
Napeti snimam na sekundaru maleho trafa, pred usmernovacem do AD.
Ma to byt spis orientacni - na rizeni kompresoru tepelneho cerpadla,
abych zjistil, kdy to je namrzle a vubec pocital ucinnost aspon
priblizne, ale prakticke vysledky me prekvapily. u 60W zarovky byla
odchylka asi 5% potom, co jsem to zkalibroval na 2kW konvici, coz mi
prijde vzhledem k metode docela dobre... Napeti by to chtelo samo merit
nejak jinak, trafo dela fazovy posun a U  sinusovky mam trochu posunute
i u R zateze (to kompenzuji posunutim vzorku) a hlavne na vrcholu
deformovane (i kdyz merim napeti vzdy ve vinuti, ktere neni usmernovacem
zatizeno), ale tohle je oddelene od site. u 3f bych dal 3 trafa a napeti
snimal primo odporovym delicem z fazi, oddelil komunikaci.