GPS a nadmorska vyska

Sobota Listopad 13 11:11:24 CET 2010

Pane Waclawku jak správně píšete není to až tak jednoduché - hodně firem v Evropě si začíná uvědomovat, že mají i svůj obchod tu více tu méně závislý na GPS. Třeba knihy jízd v automobilech, trasování spedičních služeb, monitorování služebních vozidel, sanitek, letadel etc... Vím to jenom od Němců, že tlak na  vybudování nezávislého pozičního systému (Galileo) se začíná zvyšovat, protože kdyby se Američané rozhodli že GPS z minuty na minutu vypnou, bylo by z toho dost vážných problémů v Evropě.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Saturday, November 13, 2010 10:13 AM
To: HW-news
Subject: Re: GPS a nadmorska vyska

No, je to jednoduche, uplne vsetko na GPS nie je zavisle.

To, ze su na tom zavisle nejake krabicky co su predavane namiesto map, nie je vobec ziadna tragedia. Mapy sa este stale predavaju, smerove tabule na cestach sa stale osadzuju, a vacsina ludi, co si tie GPS prijimace kupuje, ich jednoducho v skutocnosti nepotrebuju. Drviva vacsina GPS prijimacov v mobiloch je zase IMHO len ciste reklamna zalezitost, vacsina ludi co ich ma ich nikdy nepouzila a nepouzije.

Z pojednania pana kolegu Dolnskeho (za ktore mu v mene vdacneho neznaleho citatelstva tiez dakujem) je jasne, ze ta zakladna geodeticka siet triangulacnych a nivelacnych bodov stale existuje, je udrziavana (aspon dufam), a da sa k nej kedykolvek vratit.

Na druhej strane je zase na GPS takym istym sposobom ako europania a azia zavisla aj znacna cast volicov v USA, takze to zase nie je len tak ciste na svojvoli US armady.

No a odpoved preco je Galileo len na papieri je schovana v otazke pana kolegu Kutinu:
> proc ta podivna GPS masinka stoji 300k?

wek