GPS a nadmorska vyska

Rollfree rollfree na volny.cz
Pátek Listopad 12 18:13:17 CET 2010

A dodatecne jeste diky za tyhle informace.

rollfree

***********************************

Od: "Pavel Dolnsky" <p.dolnsky na atlas.cz>

Docela bych az nesouhlasil, podle meho to neni vec operacniho systemu.
OS pouze zpristupni GPS a poskytne data tak jak je GPS poskytuje tedy v systemu WGS84.
Prepocet dat do jineho souradneho systemu je jiz zalezitost konkretniho aplikacniho sw.
Duvod, souradnych systemu je rada, metod transformace je jeste vice a kazdna ma sve +-.
Pokud zustanu u nadmorskych vysek tak, zaklady jsem jiz uvedl, ale ne vsechny. Pokud to dale rozvedu tak, on se jiz vlastne nepouziva ani system Balt, ale pouziva se Bpv.
Tedy system Balt po vyrovnani. O co go. V ramci snahy o spojeni nivelacnich siti statu stredni evropy se zjitilo, ze kazdy ma tu svoji sit vyskove torchu ujetou a pristoupilo se k jejimu vyrovnani.
Za zaklad se vzala stredni hladina more v Kronštatu (mesto na ostrove Kotlin  v baltskem mori, kousek od Petrohradu , tedy Rusko, 0 na vodoctu v pristavu je tedy ted jedina spravna 0 pro celou stredni a vychodni evropu) a tato se podle teorie Moloděnského prepocetla na kvazigeoid.
Pro CR se to pak jeste zpresnilo prepocten ma  GEOID94.
Takze, jen v CR bezne narazite na mapy s minimalne tremy systemy nadmorskych vysek  o souradnych sytemech nemluve, tech zde opet mame nekolik, z hlavnich jmenujme Souradnicovy system Jednotne trigonometricke site katastralni (S-JTSK) , pouziva statni mapove dilo, a vojensky Souradnicovy system 1945 (S-42)

Nicmene at neteoretizujeme, to o cem je zde rec, je transformace souradnic z souradneho systemu WGS-84 do systemu S-JTSK / Bpv.
Na samotny prevod z WG84 do S-JTSK najdete radu literatury i hotovych programu ci zdrojaku, pokud chceme i nadmorske vysky je to horsi, ale i zde plati,kdo hleda najde.
Heslo, 3D Helmertova transformace nebo treansformace WG84 S-JTSK/Bvp.

Pavel

P.S. Ma GPS, tedy PDA ukazuje v Baltu, jelikoz  sw ktery pouzivam provadi prepocet z WG84 a mohu si nastavit v jakem souradnem sytemu chci videt vysledky.