GPS a nadmorska vyska

Rollfree rollfree na volny.cz
Pátek Listopad 12 13:47:37 CET 2010

| GPS tedy udava nadmorskou vysku daneho bodu vuci WGS84,
| pokud chcete hodnotu nadmorske vysky vuci stredni hladine nejblizsiho
| more musi se provest prepocet, vetsinou jednoduchou predovni tabulkou,
| pro CR se tusim obe vysky lisi o 48m. Prevodni tabulka staci par kbytu,
| vzhledme k presnosti mereni nadmorske vysky pomoci GPS to fakt nema
| cenu hrotit. Kdyz jsem naposledy byl na Snezce tak mi GPS ukazal 1603m
| a letalo to tak o +-2m.

No prave. Proto bych cekal, ze nejvetsi svetovy vyrobce mobilu to ve 21. stoleti
nejak trochu rozumne osetri jiz na urovni operacniho systemu, a proto muj
udiv, ze to tak neni.
Pokud Vam GPS ukazuje 1603 mnm, tak Vas vyrobce to osetrit dokazal
(pokud jste to teda nekde nenastavoval rucne). U me by to v defaultnim
nastaveni ukazalo 1650 mnm.
Jinak ten posun je v ramci CR a SR z rozmezi 44-46 m.

| pri preletech je to jeste slozitejsi,  pouziva se tzv. prevodni vyska s tlakem 1013,25 hPa

Tohle tusim plati az nad nejakou vyskou (300 m ?), protoze jinak by asi
mohlo letadlo v baro-vysce 100m jiz taky ryt brazdu v zemi.

| http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?106674-gps-a-nadmorska-vyska

Jinak i tady je videt, ze ani dalsi pristroje to nemaji nejak super vyresene.
Je bezva, kdyz tam odecitali bulharskou konstantu 20m, protom podle
modelu by odchylka mela byt nejakych 45-50m (neni-li kompenzovana),
pripadne 0m (je-li kompenzovana).

| Mam turisticke GPS Garmin eTrex Vista HCX s barometrickym vyskomerom
| Ziadna inteligencia, tabulka, ci kompenzacia pri zotrvani na jednom mieste v
| tomto pristroji nie je.

Skoda.

rollfree