OT: Poraďte reprobedny

Středa Listopad 10 11:06:05 CET 2010

no ono s lampovýma zesilovačema je trochu problém, ty reprobedny by měly
být úplně jinak navržené než co se dělá dneska. Lampový zesilovač měl
dost vysoký vnitřní odpor a i když to zpětná vazba snížila, zdaleka né
tolik jako je to u dnešních zesilovačů. Bedna nebyla především na
nízkých kmitočtech tolik tlumená zesilovačem a konstrukce bedny musela
to tlumení zajistit. Zrovna tak provedení výhybek s tím muselo počítat.
Navíc papírové závěsy membrány se postaraly o vyšší rezonanční kmitočet,
než ty dnešní gumové. Proto se dělaly ty velké objemy, které jsou už
dneska zbytečné a je otázka, jestli moderní velkoobjemová bedna pro
tohle bude stejně vhodná jako bedna ze 60. let. I když - nějak to hrát
bude :-)) a stejně na kvalitu zvuku má podstatvý vliv i poslechová
místnost, umístění beden v místnosti... je to všechno trochu složitější.
Anděl