WIFI propojení.

jan.kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Listopad 8 18:50:08 CET 2010

Urcite by stacilo pouzit v rezimu AP onen modem ADSL dnes vetsinou
dodavany s wifi.  Na 100 metru to beha, pokud se na druhou stranu da
lepsi smerova antena i kdyz je to AP za jednou zdi. Predpoklad je
vesnice / nezarusene prostredi. Ja takto provozuji na chate linku od
kamarada - ma AP normalne na stole v dome, ja jsem pripojen na chate ve
vzdalenosti cca 300 m a mam nejakou 12dBi panelovou antenu natocenou
smerem k jeho baraku.  SNR je 21dB a je to v rezimu 802.11g spojeno
36Mbit/s.
Modem je  Huawei  520 a klient ovislink 5460 dokonce v rezimu repeater,
takze to zaroven dela pokryti chalupy a od toho "klienta" vede jen
napajeni. Idealni to neni, ale propustnost je takova, ze maximalni
rychlost linky 6Mbit/s je i na me strane, latence jsou vetsi o 5ms nez
rovnou na ethernetu modemu :-) Je to jednoduche, navic jen jedina
krabicka ( musi umet rezim repeater ) a je vymalovano.
JaKub