OT - Re: zalohovany zdroj s baterkou 12V - otazky

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Úterý Listopad 9 18:21:01 CET 2010

Ten obvod vypina pri cca 10V, tj. na akumulatoru je v te dobe asi
10,4-10,5. Pak to hned jede nahoru. Priznam se ted ze nevim jestli jsou
to 4V, ale ten akumulator co jsem testoval pri vybiti na 10,5V vyjede
asi na 12 az 12,5V a ten obvod nezapne. Ale muzu to zjistit.
Tady je ovsem jedna vlastnost, ktera tu hysterezi dela vlastne
nekonecnou. Ten odpojovac si odpoji napeti i sam sobe, tzn. i kdyby na
akumulatoru bylo najednou treba 20V, tak nesepne. K pripojeni
akumulatoru dojde az po obnoveni napajeni ze site pres D11.
Toto nebyla ze zacatku chtena funkce, ale je to urcene pro zarizeni,
ktere muze byt bez napajeni treba nekolik mesicu a ten odpojovat by
akumulator za tu dobu uplne odrovnal odberem nekolika mA.

Druhou zalezitost s rusenim jsem takto nezkousel. Zarizeni bylo sice ve
zkusebne, kde do toho pousteli kV pulsy, ale pouze do sitoveho privodu.
Akumulator ma kabliky do 20cm a je to cele pohromade.
Nemam zpravy ze by to nejak kmitalo, coz neznamena ze nemohlo.

Martin Hanek