zalohovany zdroj s baterkou 12V

aze azehw na volny.cz
Úterý Listopad 9 15:22:32 CET 2010

To jsem před léty hledal také a skončil jsem právě u toho JS-25-138....
Žádný problém, ani o něm nevím.
U mne slouží jen k nabití aku a jeho udržení pro případ výpadku sítě, není v
provozu současně se zátěží, ale nevidím důvod, proč by to neměl snášet.
Ostatně zeptejte se výrobce.
"
Nabíječ Pb akumulátorů 25 W v provedení adapter do zásuvky
Kompaktní nabíječ olověných 12V akumulátorů s charakteristikou I/U, nebo
I/UoU. Automatické ukončení procesu nabíjení po úplném nabití akumulátoru
umožňuje trvalé připojení nabíječe k akumulátoru bez nebezpečí jeho
poškození (platí pro obě charakteristiky). Snadné připojení k akumulátoru
bez nutnosti jeho demontáže.Nabíječ s charakteristikou I/UoU není použitelný
pro napájení zálohovaných systémů, lze jej s výhodou požít pro prosté
nabíjení baterie, kde lze dosáhnout vyššího stupně nabití akumulátoru, než s
nabíječem s charakteristikou I/U."

AZE

----- Original Message -----
From: "Martin Persich" <persich na transcon.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, November 09, 2010 3:15 PM
Subject: Re: zalohovany zdroj s baterkou 12V

Nepredpokladal bych zadne sofistikovane reseni, proste jednoduchy zdoj s UI
charakteristikou (snad se to tam i pise), tj. max 13,8 V / max 1,5 A. Zadna
inteligence dobijeni, inteligentni je akumulator :-), musite pocitat, ze
nejpozdeji po peti, sesti letech akumulator stejne vymenite (teda pokud
budete mit ten kvalitnejsi ...)
Rozdeleni proudu do zateze a na nabijeni probehne podle me "automaticky" :
kdyz si zatez zacne brat hodne a soucet prekroci maximalni mozny proud
zdroje, zacne klesat jeho vystupni napeti, ale tim se napeti zacne blizit
napeti vybiteho aku a zacne klesat dobijeci proud (a samozrejme rust doba
potrebna k jeho nabiti). Predpoklad je, ze i "uplne" vybity aku nema nulove
napeti, ale porad cca 10-11 V.
Martin. persich na transcon.cz