konec NiCd baterek?

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Listopad 9 10:17:58 CET 2010


No to co plati pro modely neplati uplne stejne pro akuvrtacku (AV)!

Jednak BLDC reglery nejsou uplne idealni zatez pro baterie typu Lixx - 
jiste vite o dlouhych diskuzich a osazovani LowESR kondu na privody 
regulatoru, ktere omezuji spicky vznikajici pri rozpinani civek BLDC motoru.

Druhak zpusob zatezovani v modelech a nejake hobby AV je naprosto 
diametralne jiny. V modelu ma baterie zivotnost bezne 5-15 minut do 
uplneho vybiti. Tohle v amatersky pouzivane AV neprichazi do uvahy. A 
jak je znamo tak pro Lixx jsou samodestrukcni pasma napeti ty 
vzdalenejsi od nominalniho napeti - tedy plne nabiti a plne vybiti.

Mam odlozene dva dvouclanky Kokam a jeste jinou znacku (oba litane v 
letadle nekolik desitek cyklu) na pozorovani v lednici - uz sest let. 
Krome toho ze po 6 letech trochu zmekly (ubytek napeti po te dobe byl 
0.05V na clanek) tak na nich neni naprosto nic co by branilo je pouzivat.

Pouzivani v letadle brani spis nez ztrata kapacity clanku jeho zvyseny 
Ri, ktery pri extremnim vybijeni zpusobi velky ubytek napeti a tim mensi 
vykon. Tohle u AV neni prilis podstatne.

Radek Vicek

Dne 9.11.2010 9:45, Zuffa Jan napsal(a):
> Mozno to nadsenie trochu opadne pretoze LiPol baterie starnu aj bez pouzivania.
> Takze ak je to na kazdodenne pouzivanie tak super. Ja vytahujem aku vrtacku 2x do roka
> a vzdy je vybita :) takze ju nemozem hned pouzit ale musim cakat kym sa trosku nabije.
> Je na 18V takze nejaky 4 clankovy LiPol pack by ju uzivil.
> V modeli lietadla na 3. rok je uz bateria LiPol nepouzitelna a to idem lietat par krat
> do roka. Dobre na tych bateriach je, ze ju plne nabijem a po roku je stale 100%.
>
> j.
>



Další informace o konferenci Hw-list