OT: LHC - zopar chlpatych obrazkov z pociatku vesmiru

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Listopad 8 17:08:27 CET 2010

Ono to moze byt niekolko veci. Bunche ktore sa pretinaju maju nejaku
dlzku, takze ked cez seba letia moze dojst ku viacerym koliziam, nie len
v strede. Tam je najvyssia pravdepodobnost, ale ku kolizii moze dojst aj
trochu na kraji.
Do fyziky uplne detailne nevidim, ale moze sa stat ze sa nieco co tam
vzniklo rozpadne aj kus od stredu.
Dalsia moznost moze byt aj to ze tym ze sa drahy skladaju a vypocitavaju
z diskretnych bodov ktore zachytia trackery moze sa niektory netrafit.
To bolo vidiet na zaciatku behu lhc v detektore CMS kedy im drahy
vychadzali z velkeho objemu v strede detektora. Potom dokalibrovali
detektor a algoritmy a uz to funguje dobre
b.