konec NiCd baterek?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pondělí Listopad 8 09:53:45 CET 2010

On Mon, Nov 08, 2010 at 09:32:35AM +0100, RV wrote:
> [...]
>
> Vetsi problem je vybijeni v zarizeni, ktere s necim takovym
> nepocitalo. Modelari pri vybijeni si hlidaji spotrebovane naboje a
> poznaji i podle chovani pohonu, ze je treba skoncit - navic s
> rovojem telemetrie uz neni takovy problem koukat na stavy clanku v
> modelu na dalku.
> Tohle je ovsem problem uz zarizeni jako jsou akusroubovaky a pod.,
> ktere pouzivate cas od casu a hrozi, ze jeden clanek v kolenu
> poslete do ...
> Vyrobci uz delaji celou rady nastroju, ktere uz jsou vybavene lixx
> bateriemi a ktere maji vestavene balancery/odpojovace.

Koupil jsem na DX zatim 4ks:
maji asi i jine...

Zrovna predelavam jednoduchy accu sroubovak - je to jednoduche nem je
maly do ruky a misto 3 NiCd davam pouze jeden LiON z baterky
z notebooku. K tomu jsem priradil prave onu ochranu.
Ted pytlikuju nejaky omezovac do nabijece.

V zasade kdyz date tu ochranu na kazdou paralelni kombinaci tuhle
ochranu, tak by to melo ohlidat podvybiti. (vypne to)

Zkusil jsem malym proudem nabijet pres to kondenzator. Vypne to nekde
kolem 2.5V mam pocit a pri prekroceni 4.25V. Je to jen ochrana pred
vybuchem jak pisou v komentarich na DX, ze to neni k omezeni pri nabijeni
- zkratila by se zbytecne zivotnost LiON.