Elaborat pro deti - kmitoctove spektrum - kritizujte novou verzi

Pátek Listopad 5 15:26:14 CET 2010

Snad jen jednu poznámku - i když nevím, jestli je moudré zrovna s tímhle
děti zatěžovat. U dlouhých vln máte dosah 1000 až 2000 km, výkony v řádu
MW. Potřebný výkon je úměrný šířce kanálu, takže DCF77 má při šířce 10
Hz (dvě postranní pásma po 5 Hz) a výkonu 50 KW dosah 2000 km i ve dne
(v jižním Španělsku za horama ve dne dost blbě, v Bulharsku bez
problémů). Rozhlasový vysílač (2x4,5 KHz) by na stejný dosah potřeboval
50 MW.

Anděl