Patek, aneb vyuzijte vyfuk auta jinak

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 5 12:43:05 CET 2010

Na offroadech se to pouziva pomerne bezne, zkuste v hlubokem bahne postavit
hever... Ale je fakt, ze to jsou obvykle velke (2.5l a vic), vetsinou
naftove motory, ktere si nechaji libit hodne a zadusit je nejakym pytlikem
asi bude trochu problem :) Ja pytel nemam, neb tezke tereny nejezdim, tak
nemuzu slouzit osobni zkusenosti, ale znam lidi, co to maji, tu a tam
pouzivaji a nedaji na to dopustit.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "František Burian" <BuFran na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, November 05, 2010 12:34 PM
Subject: OT: Patek, aneb vyuzijte vyfuk auta jinak

Zdravim,

  Ted tu kolegovi přišla zajímavá nabídka od Conradu, tak se tu dohadujeme
zdali je to možné. Tak mi nedalo se nepodělit, když je ten pátek.

http://shop.conrad.cz/websale7/?shopid=conrad-cz&subshop=02-aa&ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=pneu_500&act=product&prod_number=828852&ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=pneu_500&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=pneu_500

Kdyby odkaz nefungoval, je to "Nafukovací balonový zvedákvozu" Obj. č.:
828852 u Conrada.

  Ted' dotaz na odborníky, má šanci to fungovat ? Pokud totiž ucpu výfuk a
vytvořím protitlak který je schopen zvednout vůz
(i s poměrem ploch 1:100) tak bych řekl že musí auto chcípnout (osobně
ověřeno na voze Š Forman, kdy mi několikrát nezbední studenti
strčili párek do výfuku. je fakt že formana už nemám a třeba novější to
zvládnou, ale kdo ví ?)

  Zkusil jsem malý výpočet:

Průměr vaku 50cm, Plocha 50*3.14 = cca 150 cm2
Nosnost = 3tuny, Tlak 30000N/150cm2 = 200N/cm2 = 2000000N/m2 = 2 MPa
Tlak vzduchu 0.1MPa

Tedy tlak výfukových plynů by musel být 20x vyšší než tlak vzduchu. Je to
tak ? nebo někde dělám chybu ? Nejsem strojař takže s tlaky počítat neumím,
třeba jsem někde nazapočítal nějaký převod ...  Díky za osvětlení :-)

  Ještě jsem se koukal do kalendáře, jestli jsem náhodou neprospal celou
zimu, a nezačíná li duben, nicméně žádný kalendář v mém okolí této situaci
nenasvědčuje.

S pozdravem,

  Frantisek Burian