OT: LHC - olovo cirkuluje!

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Listopad 5 11:12:46 CET 2010

To olovo jsou olovene ionty - atomy ocesane o elektrony (mimochodem ocesavaji se docela zajimavym zpusobem, proste se skutecne nechaji "ubrousit" pruchodem prez tenkou folii), cili se to pak chova uplne stejne jako protony, jen jsou to ponekud vetsi bumbrdlicci :-)

Rika Vam neco Avogadrova konstanta? Kolik tech castic je ve svazku a kolik by jich muselo byt na jeden gram olova? A ted si treba i ten jeden gram zkuste rozlozit po 27km dlouhe trubce o prumeru kolem 3 cm.

Takze to ucpavani nebude az tak kriticke.

Jakub Serych