komunikacia cez USB HID

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Listopad 5 07:46:21 CET 2010

On Tue, Nov 02, 2010 at 11:15:35AM +0100, Jozo wrote:
> Zdravim,
> v piatok som sa tu pytal na jednu vec okolo GPRS. Dnes som narazil na
> mensiu neprijemnost ohladne USB komunikacie.  V procesore (PIC32) mi
> bezi USB stack s HID device. Vygooglil som jednoduchy zdrojak na PC
> stranu - jedna funkcia na vyhladanie device podla VID/PID  + vytvorenie
> handlerov a potom uz len WriteFile / ReadFile na prenos 64-bajtovych
> paketov. Vsetko pekne funguje, akurat chybycka krasy je, ze cas medzi
> vyslanim paketu a prijatim odpovede je cca 15ms.
>
> Dal som si pre istotu klikat pinmi, aby som vylucil chybu na strane PIC,
> [...]

Jede Vam to HID jako low-speed, nebo full-speed?

(Pokud se dobre vzpominam, tak cokoliv jineho, nez BULK prenosy
ve full-speed jsou priserne pomaly uz kvuli tomu, ze se jednotlive
packety rozkouskuji na "packety" po 8 bytech, pricemz na poslani kazdeho
takovehoto 8B packetu je potreba nekolika packetu na nizsi urovni.

Takze ve vysledku sice linkova komunikace probiha na 1Mbit/s, ale
efektivne z toho nedostanete vic, nez nejakych 20kbit/s. Toho, kdo
tuhle prasarnu navrhoval, zabit je malo!)

Jabber: butrus at jabbim.cz

EA 355:001  DU DU DU DU
EA 355:002  TU TU TU TU
EA 355:003  NU NU NU NU NU NU NU