OT: Ulozeni dat na nekolik desetileti.

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Pondělí Květen 31 23:18:13 CEST 2010

> ;-) Jsem tak na zkousku prubnul syna(9).
>
> Kazety zna z doslechu jen VHS, netusi na co je magnetofon (mame ho nad
> televizi) a na dotaz co to je gramofonova deska rekl, ze to je velke CDcko.
>
> Tak co bude to stacit?

Nojo ale on nezil v dobe kdy se toto masove pouzivalo, ja loni oslavil
binarne kulatych 32 let a jak kotoucak tak kazetak i gramofon si
pamatuji z detstvi a kazetak i pozdeji. Moji dceri bude za par dni 7 ale
nic z toho nezna, mozna tak kazety. VHS ale urcite zna, takze o
audiokazete by mozna rekla, ze je to mensi videokazeta. Az ji bude 30
tak pro ni jako vzpominka na detstvi bude DVD protoze na nich mela
oblibene filmy. Umi si je najit ve skrini, dat do prehravace a pustit.
Tedy to co jsem ja delal s kotoucakem a gramofonem, pozdeji s kazetakem
(ja na ne sel i se sroubovakem ale to u ni nepredpokladam). Jen pro me
bylo dalkove ovladani jen sen zatimco ona si to bez nej neumi predstavit
(no i kdyz televizi mame starsi Teslu bez DO ale na ni uz se pouziva
pouze vypinac) stejne jako nejake zavadeni pasku do kladek okolo hlav.

Cili nekdy kolem roku 2060 az mi bude cca 80 a nekdo nekde najde kotouc
s paskou budu mu schopen rici, co to je, ze to slouzilo k zaznamu zvuku
a at hleda nekoho kdo to umi prehrat a ne se to pokouset treba snist.
Stejne tak ona v roce 2090 kdy ji bude 87 bude schopna nalezci rici ze
DVD je medium na kterem mela v detstvi filmy a hudbu, ze na to byl
prehravac nebo pocitac. Tehoz bude schopen i Tvuj syn. Samozrejme za
predpokladu, ze se toho dozijeme a nepotka nas ten nemec co tak rad
schovava veci ci podobna choroba.

Jo a navic jsem hned na zacatku uvedl, ze jsem to vymysleli u piva ;)

Pavel

P.S. Kdyz uz jsme u technicke historie, nepamatujete si nekdo na kdy
puvodne slibovali ukonceni rekonstrukce Narodniho technickeho muzea? Mam
dojem, ze podzim 2008 ale dnes jsem jel okolo a stale je okolo leseni a
na strankach maji uveden podzim 2010.