OT: Googling [Was: Re: vlastnosti cievky/tlmivky v zavislosti na tvare]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 28 08:56:07 CEST 2010

> to je na Bartův trest!
>
> 100x I will use google before asking...

Zdravím,
  když je ten pátek...
  Mno, ono to googlování je fajn, ale někdy taky narazíte na problémy. Třeba
tento případ by se asi najít dal (ten "coil calculator" je asi dobrý seed),
ale zrovna v posledních dnech jsem měl několik neúspěšných "googlovaček", že
jsem si musel najít řešení sám.
  Tak například jsem se potřeboval dostat do VoIP brány OvisLink, kterou jsem
získal na Aukru, ale měla změněná hesla a majitel je neposkytl. Co s tím ?
Všechny varianty typu "OvisLink XYZ password recovery" nebo "OvisLink XYZ
factory reset", případně "Ovislink XYZ Master Password", nevedly k cíli,
no strávil jsem u toho asi 2 hodiny a google nic nevydal. Napsal jsem i
výrobci, ale hádejte, jaká byla odezva :-).
  Nakonec jsem si stahnul poslední image pro update (nebylo to třeba, už tam
byl), ale zjistil jsem jeho strukturu, rozbalil (byl to upravený zip) a
vypsal si stringy. A zjistil jsem, že za stringem "Password?:" je velice
podivný blábolivý string. Zkusil jsem jej zadat coby heslo do console a hup!
byl jsem doma :-). Pak mne jen z recese napadlo ten blábol zadat do google:
výsledky byly 2, jeden rusky a druhý čínsky :-). Zajímavé však bylo, že oba
2 se týkaly zcela jiného zařízení (zřejmě však používajícího obdobný image),
oba dva ale stejného :-).
  Člověk tomu už ani nechce věřit, ale fakt jsou věci, které nevygooglíte :-).

  Zdraví Pavel.