vlastnosti cievky/tlmivky v zavislosti na tvare

oklovap na gmail.com oklovap na gmail.com
Pátek Květen 28 07:57:23 CEST 2010

Dobry den,

mame piatok a ja rozmyslam nad blbostami. Pokusam s najst nejaky
relevantny text, ktory by ponimal o vlastnostiach beznej vzduchovej
cievky ak by nemala klasicky var valca (solenoidu), ale napriklad kvadra
(stvorcovy prierez), alebo hoci polkruh, trojuholnik, cokolvek.
Mate s tym niekto skusenost, alebo poznate nejaky link s poucnym textom?
Ide mi hlavne o vyzarovanie vlnenia, ovplyvnovanie viacerych cievok pri
sebe...
Elektricke vlastnosti si dokazem zmerat, takze by som na to prisiel
empiricky.
Vdaka za kazde nakopnutie.

mp