inicializace displeje LCD

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Květen 26 20:27:55 CEST 2010

A ty zbyle draty pomoci kterych nekomunikujete mate zapojene kam? Pokud visi v lufte, muze se na ne naindukovat kde co a pak se to chova divne.

Jakub Serych

________________________________
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zdeněk lada
Sent: Wednesday, May 26, 2010 8:20 PM
To: HW-news
Subject: inicializace displeje LCD

Zdravím konferenci,

dnes jsem několik hodin zápasil s displejem z GME 1602B V2.0. odkaz viz zde:

http://www.gme.cz/cz/mc1602e-syl-h-p513-109.html,

ale zadní strana vypadá jinak, fotka je poněkud neaktuální. Problém je v tom že pokud naprogramuji ATmega128 s připojeným programátorem, fungují oba řádky displeje.
V okamžiku kdy odpojím programátor a vypnu a zapnu napájení se rozsvítí jen jeden řádek, navíc s větším kontrastem než v případě kdy fungují oba řádky. V některých případech se mi zobrazili jakési nesmysli, jako znaky & a podobně.

S displejem komunikuji pomocí 4 vodičů.

Setkal se tím někdo a nevíte kde by mohla být chyba? V inicializaci displeje, nebo v pomalém nabíhání napájecího napětí, po případně úplně někde jinde? Zkoušel jsem dát prodlevy v sekvenci 5x delší, ale nepomohlo mi to...

s pozdravem,

Zdeněk