inicializace displeje LCD

Zdeněk lada zdenek023ster na gmail.com
Středa Květen 26 20:20:06 CEST 2010

Zdravím konferenci,

dnes jsem několik hodin zápasil s displejem z GME 1602B V2.0. odkaz viz zde:

http://www.gme.cz/cz/mc1602e-syl-h-p513-109.html,

ale zadní strana vypadá jinak, fotka je poněkud neaktuální. Problém je v tom
že pokud naprogramuji ATmega128 s připojeným programátorem, fungují oba
řádky displeje.
V okamžiku kdy odpojím programátor a vypnu a zapnu napájení se rozsvítí jen
jeden řádek, navíc s větším kontrastem než v případě kdy fungují oba řádky.
V některých případech se mi zobrazili jakési nesmysli, jako znaky & a
podobně.

S displejem komunikuji pomocí 4 vodičů.

Setkal se tím někdo a nevíte kde by mohla být chyba? V inicializaci
displeje, nebo v pomalém nabíhání napájecího napětí, po případně úplně někde
jinde? Zkoušel jsem dát prodlevy v sekvenci 5x delší, ale nepomohlo mi to...

s pozdravem,

Zdeněk