konektory N a TNC

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Úterý Květen 25 14:52:29 CEST 2010

Jen jednu poznámku - pokud dáte dráty na sraz k sobě a spájíte tak spoj dřív nebo později praskne. Koaxiál délkově pracuje a je to jen otázka času. U RG 58 bych to udělal tak jak napsal Balu, jen bych okolo spojených středních drátů dal ještě to rozříznuté dielektrikum. Ačkoliv odhalené dielektrikum zde může být nějaké 3 - 5mm a to asi pro frekvence do 1GHz ani nemá smysl řešit. A na vyšších frekvencích tento kabel nikdo normální nepoužije - leda jako útlumový článek. Tedy podle mě ho nikdo normální nepoužije ani na 100MHz ale to je o úhlu pohledu :-).

U tlustších koaxů bych to řešil tak, že bych zmenšil tloušťku středních drátů (opilovat do půlky nebo odebrat drátky u licny) přiložil k sobě v délce 5 - 10mm a spájel. Pokud bych chtěl mít opravdu jistotu mechanické pevnosti přiložené dráty bych ještě omotal tenkým měděným drátkem a teprve pak zapájel (jedině to pomohlo u mých otočných antén). Nepatrné zvětšení průměru nebude mít podstatný vliv - stínění taky neuděláme perfektně takže nejspíše bude mít mírně větší průměr. Pak kolem rozříznuté dielektrikum a měděnou fólii ke které bych připájel stínění. Nakonec kolem samovulkanizační pásku nebo třeba smršťovašku s lepidlem. To je nutné - koax je potvora a nasává do sebe jakoukoliv vlhkost která se kolem objeví (i vzdušnou). Stínění postupně oxiduje a výrazně se zhoršují vlastnosti kabelu. Nikdy nesmíte ponechat odhalené stínění - radši ani při skladování. Doporučuje se rovněž konce kabelů zastříknout rezistinem. Ten vsákne dovnitř kabelu a zabrání vsakování vlhkosti.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Novotný
Sent: Tuesday, May 25, 2010 1:51 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: konektory N a TNC

Teda nevim zda spravne, ale ja vychazim z toho ze kdyz mam mit spoj co nejlepsi parametry tak by se mel co nejvice blizit rostlemu kabelu.
Tedy stredovy vodic, pokud to je drat ucvaknu rovne dam na sraz a sletuji, nasledne tento spoj pretahnu rozrizlym dileletrikem z daneho kabelu, obalim Cu paskou na kterou priletuji vnejsi stineni puvodního kabelu a cele pak pretahnu paskou z samovulkanizujici gumy.

PN