GPS navigace

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Květen 24 19:33:17 CEST 2010

Vzdycky jsem mel na hory Garmina (od roku 98), ale co se tyce auto navigaci
tak Garmin velmi sklamal. Porovnaval jsem ho s TomTom a Mio (v jednom aute
dve GPSky). Obecne se da rici ze GPSakm chybi zkusenosti. (Nektere uz umi
stahnou trasy z netu, ale nevim jak to funguje) A taky samozrejme je chyba
mezi zidli a monitorem. V jednom mestecku je ulice HorskA a HorskO. Dle
zakonu schvalnosti jsem se spletl zrovna v noci a jeste ta spatna ulice byla
rozkopana, rozbita a zledovatela... Nebo onehda jsem prepnul Garmina na pesi
navigaci. A svagr si to samozrejme zapomnel pri spatecni ceste prepnout na
osobak. Projel mesto temi nejuzsimi ulickami v plnem provozu. Za dve hodiny
ujel 4km...

Ja bych GPSku nezatracoval. Nebo si snad chcete na kazdou cestu shanet mapu
mesta? Rozhedne je GPSka velkou pomoci na poslednim kilometru nebo na ceskem
venkove. Dost casto chybi znaceni odbocek a nektere vypadaji jako cesta do
dvora. Po zkusenostech z Garminem si vzdycky trasu porovnam s mapami na
netu, u delsich tras se jeste divam po netu co pisou lidi. A nemam zadny
problem.

Na horach je situace jina. Maly displej nikdy nenahradi papirovou mapu -
chybi globalni prehled celeho uzemi. Navic s GPSkou clovek porad cumi na
displej, misto toho aby vnimal krajinu. (Totez plati i pro turisticke
znacky)
Hodne se mi libi volny pohyb venku jen podle mapy a slunce/ kompasu. Na
horach to moc nejde - ochrana prirody. Ale nektere venkovske oblasti maji
spoustu peknych mist a hromadu ruznych stezek, pesinek a polnacek. Idelni
zabava na kolo - neni to jen monotonni slapani.

Michal Gregor