konektory N a TNC

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Květen 24 17:12:02 CEST 2010

Konektory mam iba na zariadeniach, ako som pisal... antena, prepatovka a
prijimac. Tam ich neviem vylucit, ani obist.
Prepatovky sa nechcem vzdat. Na takej dlzke kabla v kablovych sachtach
sa naindukuje kde-co...
Je to na GPS prijem pre NTP devices - takze lovenie signalu zo sumu.
Antena je aktivna - zisk je vyrobcom dobre utajeny- v ziadnej
dokumentacii som nenasiel,
ani na WEB-e vyrobcu.
Cele to ma trochu dlhsiu historiu. "Dizajner" navrhol NTP zariadenia do
serverovne. Nieriesil dlzky kablov a pod. Na prezentacii mu povedali, ze
ich zariadenia su najlepsie, tak
ich samozrejme dal do projektu.
Dovtedy sme pouzivali NTP zariadenia s DOWN/UP konverziou na par sto MHz
na beznej RG59 do 300m bez problemov - certifikovana konfiguracia od
ineho vyrobcu BTW- lacnejsie.
Teraz prisli zariadenia bez kablov, zakaznik kupil a natiahol "RG58"
cinskej pomsty. Chvilu som sa trapil s ozivovanim, potom som zacat
hladat technicke data novych zariadeni...a merat kable - kedze
zariadenie zdetekovalo pripojenie anteny, ale ziadny signal.
Ta natiahnuta "RG58" mala 130m - trasa z prizemia na strechu.
Jednosmerny odpor pri zapojeni 50R zakoncovaku 106R - teda kabel mal
pri zapojenej strednej zile do serie s opletenim 56R. Potom som to meral
samostatne. - stredny vodic podla specifikacie pre RG58 +- vychadzal.
opletenie nie. Nakoniec som zistil, ze tam opletenie vlastne ani nie je.
Tych 25 vlasov sa opletenim neda nazvat.
Na kabli bolo napisane RG58 Made in Japan a celkom som obdivoval, aky je
ohybny, kabel mal 50R, ale nie impedanciu, ale jednosmerny odpor
opletenia na 100m!
Druhy kabel bol niekde asi v 1/3 nejak skratovany - tak som dohladal
miesto, vysekol kus kabla, a otvoril...
Pri vyrobe im dosiel stredny vodic s dielektrikom, tak nadviazali novy a
pustili linku dalej. Dielektrikum na asi 4 cm nikdy nebolo, stredne
vodicea opletenie bolo
skrutene do "chumaca" vrchny izolant naneseny neporuseny...
Tak si zakaznik po porade s distributorom NTP zariadeni objednal a
natiahol novy kabel - CM 402/Cu, vymyslel nove umiestnenie zariadeni, ...
Na mne je "iba pripojenie a ozivenie" - teda dat koncovky a SW ozivit.
Do navrhu a zapojenia sice mozem hovorit, ale nikam to nevedie. "Cena"
vyhrava...
A ja si pomaly zvykam, ze som neschopny, kedze vzdy to stoji na mne -
nestihnem to ozivit, kedy mi to naplanuju...a este aj vymyslam dovody,
preco to nebude fungovat...
Kabel CM402 je naj-sam-lepsi - vsetci ho pouzivaju na zvody zo satelitov
( do 10m ;-)))  ), tak preco by nevyhovel na 130m ?
RG 213/214, H1000 a pod. je "prilis hrubYYY a drahYYYY" ;-)))

Vsetkym sa ospravedlnujem sa za vyliatie si duse ;-(((
Este je len pondelok.

Dodo