GPS navigace

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Květen 24 17:03:03 CEST 2010

Poté, co mně debilní TomTom protáhl těma nejhoršíma okreskama třetí třídy,
kde ležel sníh místo toho, abych jel furt po hlavním tahu, kde většinou
nebylo už ani mokro, protože si "myslel", že je to nejrychlejší trasa, jsem
tuhle navigaci na kokot zavrhl. Cesta se díky té "rychlejší variantě"
protáhla asi o dvě hodiny. Ve chvíli, kdy jsem nastartoval iGO, okamžitě mě
začal směrovat zpět na silnici první třídy a úplně jiným směrem než TomTom.
Takže TomToma rozhodně nedoporučuju, jeho rozhodovací priority, co je
nejrychlejší cesta, jsou poněkud podivné, když to řeknu mírně.
Nokia navigaci mám, ale moc jsem ji nezkoušel, jenom tak obecně, funguje,
mapy vypadají slušně a má i pěší režim a většina těch telefonů má i nějaký
kompas (nezávislý na GPS), ale příjem signálu je slabší, tam kde se SIRF III
GPS v autě chytí za 3-5 minut, trvalo to samý Nokii minut skoro patnáct.
Takže pokud se má jednat o nouzovku, tak se o Nokii přemýšlet dá, pokud se
má jednat o často používaný nástroj, volil bych nějakou krabičku přímo do
auta. Jenže pak asi nebude moc dobře fungovat na pěší turistiku.