konektory N a TNC

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Květen 24 16:18:16 CEST 2010

Otazne su konektory - BNC- koncia bezne na 1GHz ( pred asi 15 rokmi sme
to merali), do 4GHz som nasiel iba na velmi tenke kable.
Prechod z BNC na N-ka som nasiel, ale BNC na 1.5G ziaria celkom dost a
teda aj straty su celkom velke
N su na tom lepsie,
Bezne UHF konektory z antennej techniky su pre 1.5GHz frekvencie dost zle.
Zapojeniu prevodky + UHF konektora s utlmom do 0.15 dB velmi neverim,
ale znovu pisem - nemam podlozene.
UHF-ka sa napr. v satelitnej technike (konvertor-prijimac teda 950-2050
MHz) nepouzivaju- tam sa pouziva takmer vyhradne F.
Ak by teda bola prevodka z F(fem.) na N(male), tak by som do toho isiel.
Z UHF na N nie.
Fyzicky nie je problem nakrimpovat konektor na RG213 na tensi kabel, ale
co to spravi s impedancnym neprisposobenim a odrazmi je celkom otazne.
Je pravda, ze odraz tam, spat je na tom kabli min 23 dB, takze 1/200-ina
odrazeneho vykonu a to by sa nemuselo prejavit ako odraz.
Nemam vybavenie na to, aby som to zmeral. Musim to spravne odhadnut,
spravit a musi chodit ;-))

Dodo