OT: WRAP a příkaz mount --rbind

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 21 08:43:53 CEST 2010

Zdravím,

> Dobrý den,
>
> Je tady docela dost lidí, kteří znají Linux, a já nemůžu nikde nalézt
> odpověď :-(
>
> Mám ve Wrapu CF kartu sda a USB HDD sdb. Když udělám
> mount --rbind /var/log (na sda) /hdd/var/log (na sdb)
>
> tak vidím soubory v obou adresářích.
> Ale kde jsou ta data fyzicky uložená? Na sda, sdb, nebo na obou?

Mount funguje tak, že připojí nějaký filesystem na nějaký mountpoint.
--rbind říká, že nejde o pravý filesystem, ale o podadresář na jiném
filesystemu. Z této logiky tedy jasně vyplývá, že data zůstávají tam,
kde jsou, tj. na /var/log (sda) a jsou pouze logicky vidět na /hdd/var/log.

> Vytvořit /var na tom HDD, a připojit ho ve fstab  bohužel nejde, protože se
> do /var zapisuje zřejmě ještě před tím, než se ten USB HDD připojí do
> systému. Takže jsem to chtěl vyřešit pomocí mount --rbind. To sice funguje,
> ale není mi jasné, jestli se ta CF karta potom používá, nebo ne.

USB HDD se nepoužívá, data jsou i nadále na CF kartě.

Pavel