Re: Mikrovlny a červotoč

aze azehw na volny.cz
Čtvrtek Květen 20 10:26:40 CEST 2010

Předpokládám snížení výkonu úpravou zapojení trafa na jednocestný usměrňovač, případně můstek, nebo snížením kapacitykondenzátoru. Snad by to mohl přežít.
AZE
  ----- Original Message -----
  From: jan kuba
  To: HW-news
  Sent: Thursday, May 20, 2010 10:20 AM
  Subject: Re: Mikrovlny a červotoč

  Já mám jeden magnetron upravený tak, že na něm mám trychtýřovou anténu. Je třeba použít stejný "vlnovod" jako je v mikrovlnce  ( rozměry + stejné umístění zářiče v něm) a na jeho ústí  přidělat nějakou "anténu"   Ale nemám to na červotoče ale na "experimenty"  třeba tohle: http://tn.nova.cz/magazin/hi-tech/kuriozity/dokaze-mobil-uprazit-popcorn-zkusili-jsme-to.html
  Nevím, jaký útlum má dřevo a jak bude tepelně výkon působit na červotoče, ale při předžhavení magnetronu a násleném zapnutí Ua se  na ústí trychtýřové ant. sedící  moucha okamžitě "rozprskla" za současného zvukového a optického efektu. Doutnavky a zářivky svítí ještě cca 1-2 m od antény....

   S originálním trafem a násobičem z mikrovlnky se samotný magnetron bez zátěže za chvíli "utaví" ..Ta  měděná čepička - zářič na keramice se zdeformuje a poruší se hermetičnost magnetronu. Jinak je ale magnetron poměrně nenáročný co se týče přispůsobení zátěže, alespoň v režimu s cca polovičním výkonem mu to vůbec nevadí. ( Ua asi 2000V , I a okolo 180mA ) Přispůsobení lze poměrně dobře sledovat sledováním anodového proudu - čím menší, tím je přispůsobení pravděpodobně lepší - alespoň se to projevuje větším vyzářeným výkonem.
  Jinak jde magnetron docela dobře "rozlaďovat" cca v rozsahu +- 5 MHz pomocí cívky namotané okolo posledního prstence blíže k zářiči , kde ještě není magnet.   Lepší výsledek je poslední magnet rozbít a a tam cívku namotat. Někdy bych chtěl zkusit takhle ladit pomocí PLL ....