Re: Mikrovlny a červotoč

jan kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 20 10:20:16 CEST 2010

Já mám jeden magnetron upravený tak, že na něm mám trychtýřovou anténu. Je
třeba použít stejný "vlnovod" jako je v mikrovlnce  ( rozměry + stejné
umístění zářiče v něm) a na jeho ústí  přidělat nějakou "anténu"   Ale nemám
to na červotoče ale na "experimenty"  třeba tohle:
http://tn.nova.cz/magazin/hi-tech/kuriozity/dokaze-mobil-uprazit-popcorn-zkusili-jsme-to.html
Nevím, jaký útlum má dřevo a jak bude tepelně výkon působit na červotoče,
ale při předžhavení magnetronu a násleném zapnutí Ua se  na ústí trychtýřové
ant. sedící  moucha okamžitě "rozprskla" za současného zvukového a optického
efektu. Doutnavky a zářivky svítí ještě cca 1-2 m od antény....

 S originálním trafem a násobičem z mikrovlnky se samotný magnetron bez
zátěže za chvíli "utaví" ..Ta  měděná čepička - zářič na keramice se
zdeformuje a poruší se hermetičnost magnetronu. Jinak je ale magnetron
poměrně nenáročný co se týče přispůsobení zátěže, alespoň v režimu s cca
polovičním výkonem mu to vůbec nevadí. ( Ua asi 2000V , I a okolo 180mA
) Přispůsobení lze poměrně dobře sledovat sledováním anodového proudu - čím
menší, tím je přispůsobení pravděpodobně lepší - alespoň se to
projevuje větším vyzářeným výkonem.
Jinak jde magnetron docela dobře "rozlaďovat" cca v rozsahu +- 5 MHz pomocí
cívky namotané okolo posledního prstence blíže k zářiči , kde ještě není
magnet.   Lepší výsledek je poslední magnet rozbít a a tam cívku namotat.
Někdy bych chtěl zkusit takhle ladit pomocí PLL ....