tepelne cerpadlo zeme/voda

Středa Květen 19 14:39:13 CEST 2010

Hmm tak to tam máte dost nepropustnou zem. Já jsem v polabské nížině, na
písku. Perfektní propustnost, tyhle problémy nemám. S TČ voda-voda tady lidi
topí vodou z Labe, ve větší hloubce to už minimálně ty 2 st. má. Obávám se
ale, že mělký potok bude mít těsně nad nulou. Slyšel jsem, že stejné
množství, co proteče vodním tokem, se prosákne zemí v jeho okolí. Proto jsem
si myslel, že studna kousek od potoka by byla řešení - asi by chtělo
konkrétní situaci probrat s hydrogeologem. Vím že voda odebraná ze studny se
nesmí pouštět do potoka, ale pokud je pozemek rozmáčený a studna by byla
hned u toho potoka, jistě by se to dalo nějak domluvit.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin.hanek na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 19, 2010 2:18 PM
Subject: Re: tepelne cerpadlo zeme/voda

Potok neni muj a tolik vody tam netece - muj usudek. Podle vykonu se da
spocitat potrebny objem vody a vychazelo mi to nerealne. Se studnou
nevim jak by to dopadlo, mam tam studnu asi 20 metru od potoka hlubokou
4 metry a kdyz ji vycerpam, tak trva 2 dny nez se naplni a to je klidne
potok rozlity. Je mi jasny ze tam nejde voda z potoku (coz je tady
dobre, aspon ji neznecistuje), ale nevim jak by byla studna pro TC
vydatna, jak by musela byt hluboka a zda bych mohl vodu poustet do
potoka, vsakovaci studna by asi nebyla reseni.
Podivam se na ty cerpadla a asi si to budu muset nechat spocitat presne.

Martin Hanek