tepelne cerpadlo zeme/voda

Halen halen na seznam.cz
Úterý Květen 18 19:45:07 CEST 2010

Osobně jsem se u novostavby také rozhodoval čím topit. Pořád jsem
přemýšlel zda tepelné čerpadlo, nebo plynový kotel. Nakonec vyhrál
plynový kondenzační kotel. Momentálně máme náklady na topení a ohřev
teplé vody pro dvě osoby cca 1200,- Kč za měsíc. (Trutnovsko) Ztráty
baráku máme cca 4.5kW. Pořídil jsem si Junkers ZSB 14-3 C CerapurSmart
se 120 litrovým zásobníkem na TUV. Stálo mě to cca 63000,- včetně
montáže. Máme podlahové topení s ekvitermní regulací  žádné vnitřní
čidlo (bylo trošku komplikované vychytat otopovou křivku) - nemůžu si
absolutně stěžovat.

     Náklady na tepelné čerpadlo by bez zásobníku byly 120 000,- a
úspora ve vytápění by nebyla už o tolik velká od kondenzačního kotle. Se
zásobníkem se částka blížila 200 000,- Osobně zastávám názor a ten si
podtrhněte:

/Čím lépe zaizolovaný barák/objekt, tím méně výhodné je tepelné čerpadlo
případně jiné na pořízení drahé topidlo./ Náklady se Vám musí vrátit do
cca 7-10 let, jinak to nemá cenu řešit. Předpokládám, že budete mít
perfektně zaizolováno = levné a komfortní topidlo. Co bych mohl
doporučit, tak je rekuperační ventilátory s keramickou vložkou, vypadá
to jako zajímavá alternativa. Při určitém stupni zateplení se využívá
právě řízená rekuperace. Je to všechno o nákladech / úsporách. Co se na
nákladech vrátí do 10 let je super.

Proto i názor použití přímotopů je naprosto na místě. To co ušetříte za
topidlo, tak za svůj život snad ani neprotopíte. Když budu mít starý
barák, kde mě bude topení elektrickým kotlem stát 60 000 ročně, tak tam
se tepelné čerpadlo vyplatí. Jinak to nemá smysl.

Ve stropě a střeše máme 36cm vaty isover unirol profi ?D = 0,033
(W.m-1K-1), stěny jsou z cihelných bloků PD + 12cm polystyrenu. Podlaha
izolována 10cm polystyrenu. Velká okna na jih a západ.

A teď mě ukamenujte :-)

Honza J.