jak nastavit kabel CYKY bez krabice?

azehw azehw na volny.cz
Čtvrtek Květen 13 23:09:23 CEST 2010

Asi mi něco uniká. Původní dotaz byl na spojení bez krabice. Wago svorky
(asi je jich spousta druhů?) se nedávají do krabice?
Dva zkroucené dráty by se jistě daly, pokud se někomu nezdá cín, zapájet
natvrdo stříbrnou pájkou.
Anebo zakroutit a konce drátů svařit obloukem do kuličky, asi by se dala
použít elektroda z uhlíku a nějaký vhodný zdroj... a zbytek zakroucených
drátů ještě zacínovat a aby to bylo na 300%, ještě zacvaknout Wago svorkou
:)
AZE

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, May 13, 2010 3:59 PM
Subject: Re: jak nastavit kabel CYKY bez krabice?

Hm... a proč se tedy nekouřilo z toho krouceného/ letovaného spoje?
Protože WAGO je lepší že?
Možná jste si nevšiml, že níže popsané je kvůli demonstraci toho, jak
je  WAGO spojka perfektní, dokonalá... :-(
Prostě  má přechodový odpor větší než onen kroucený/ pájený spoj. Už z
principu funkce to tak je a s tím nic nenaděláte.
Při 40A na 2,5 mm mědi v normálním provozu  by totiž už dávno vybavil
jistič, pokud tam majitel nemá hřebíky.
Ale i při dejme tomu provozních  16A tam bude měřitelné oteplení, které
ovlivňuje i pružnost toho materiálu uvnitř WAGO
Proto si stojím za tím, že WAGO _já_ tak maximálně na světla. No určitě
bych si tím nespojoval přívod k pračce,  topení nebo k "plotně".

JaKub