jak nastavit kabel CYKY bez krabice?

Rollfree rollfree na volny.cz
Čtvrtek Květen 13 21:50:26 CEST 2010

Omlouvam se, ale otazku nechapu.
Psal jsem, ze kdyz je nekde dlouhodobe n V (v prikladu bylo 16 V)
tak bych tam nedaval soucastku, dimenzovanou jen na tech n V,
ale dal bych tam neco aspon na 1.5n V.

Jedna vec je davat do nejakeho bezneho zarizeni bezne soucastky,
pak tam staci dat takove, ktere plni s nejakou rezervou pozadovane
zadani. Takze napr. to jmenovite napeti 1.5x vyssi, nez bude bezne
provozni napeti.

Jina situace ale je, kdyz chci zjistit meze a limity nejakych soucastek
nebo zarizeni. Pak to asi tezko muzu udelat zvysenim provoznich hodnot
treba jen o 10%. Resp. muzu, ale pak to musim testovat po velmi dlouhou
dobu.

Pokud ale budu chtit v realnem case (tj. ne po rocnim testovani) napr.
porovnat napetovou odolnost dvou ruznych kondenzatoru, tak je proste
pretizim a zjistim, ktery z nich ma v danem parametru vyssi rezervu.
V puvodnim prispevku to byla proudova odolnost spojeni kabelu,
v dalsim prikladu pak napetova odolnost kondenzatoru.

Takze ano, tvrdim, ze pro porovnani proudove odolnosti dvou ruznych
reseni (pajeni kontra Wago) je vhodne obe reseni proudove pretizit
a zjistit, ktere ma vetsi rezervu. Totez pro porovnani napetove odolnosti
dvou ruznych kondenzatoru.

rollfree

Od: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>

Mam tomu rozumet tak, ze povazujete 16V kondenzatory nevhodne pro 5V
napajeni, nebot tyto nevydrzi 40V ?