RE: Měření směru větru

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Květen 13 12:35:15 CEST 2010

No, jak pro kterou aplikaci. Napriklad pokud na necem letate, je zprumerovani hodnot vetru ve vhodne zvolenem intervalu ten nejlepsi udaj, ktery muzete mit. S tim, ze je dobre znat nejen prumer, ale i rozptyl hodnot, takze kdyz se napriklad v extremu korouhvicka toci jak camrda kolem dokola, tak vitr prohlasite za variable.

Jakub Serych

________________________________
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomas Mainzer
Sent: Thursday, May 13, 2010 10:07 AM
To: HW-news
Subject: Re: Měření směru větru

Dobry den,
prumerovani je vicemene logicky nesmysl (viz napr. pripad kdy bude foukat 1° a 359° vitr - prumer je pak 180st;-).
Doporucoval bych zaznamenavat si (kruhovy) histogram (cetnost smeru foukani) napr. po 10st
(podle rychlosti vetru muze byt histogram i vazeny)
Z toho se pak asi jiz lze dobrat k nejakym rozumnym vysledkum.
Jako prevladajici smer vetru za casovy interval lze napr. pak vyhlasit ten smer kde bude maximum histogramu,
(pripadne asi jeste lepe kde je maximum prez nejaky uhlovy interval (napr. 5 sousednich policek histogramu))
S pozdravem
T.Mainzer