Re: Měření směru větru

jevem jevem na email.cz
Čtvrtek Květen 13 12:17:31 CEST 2010

Děkuji všem za názory. Rychlost větru se měří samozřejmě taky. Nejvíce se mi líbí ten kruhový histogram a potom vektor větru. Zároveň se stalo to, že požadavek na měření směru byl zrušen, ale i tak díky za zajímavé názory.
Jirka
  ----- Original Message -----
  From: jevem
  To: HW-news
  Sent: Thursday, May 13, 2010 9:34 AM
  Subject: Měření směru větru

  Dobrý den,
  jak byste průměrovali směr větru ?
  Mám korouhvičku, která má výstup 0..5VDC na rozsah 0..360°. Tedy v ideálním případě. Přepočtu si napětí na stupně, to je všechno v pohodě. Ale jak průměrovat směr větru za třeba 1 hodinu ? Příklad, co se stane, když mi 20 minut bude foukat 0°, 20min 120°, a 20min 240°? Nebo 30minut 0° a 30min 180°?
  Není to tedy absolutní blbost ? Taky je řešením to, že to blbost je a není to k ničemu.

  Jirka