kalibrace oscilatoru AVR

Pavel Hudecek phudecek na tiscali.cz
Pondělí Květen 10 21:16:54 CEST 2010

No já osobně preferuji uživatelsky přívětivější metody:

Po vyrobení a naprogramování se do nějakého pinu pustí kalibrační frekvence,
procesor si ji měří a ladí, dokud se naměřená hodnota dostatečně neblíží
požadované. Pak si do EEPROM uloží výslednou hodnotu kabibračního registru.

Další možností je třeba příjem dat ze sériáku a ladění dokud se neprojede
přez oblast, kdy data chodí bez chyb. Potom uložit hodnotu ze středu oblasti.
Vhodné zejména pro megy programované bootloaderem: Programovací soft jenom
po naprogramovíní chvíi posílá kalibračí data. V nejjednodušším případě může
BATka po kompilaci k BINu přikopírovat ty data:-)

No a třeba ve fázovém řízení světel jsem kalibroval po každém zapnutí dle
síťové frekvence...

PH