OT: Mech: Kolmy stul na frezku

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Pondělí Květen 10 15:39:55 CEST 2010

Ono je to cele o tom, co, jak presne a jak casto na tom budete delat.

Ciste technicky se stoly delaji z vyzrale litiny, duvodem je tvarova
stalost. Spravne se to dela tak, ze se odleje litina, ta se radove na rok az
dva uskladni a pak se obrobi, obrobek se nehne a sedi na tisicinu.
Druhou variantou je ocelovy plech, ten se neotlacuje, ale jeho absolutni
stalost jiz není takova, bude to mit tendenci se kroutit. Pro hobby frezky
se to pouziva, ale treba upnute na blok z umeleho kamene, ktery castecne
brani krouceni.
Poslední moznosti je ten hlinik, lze jiz koupit profil s T drazkami, ale
tvarove to není stále a je to mekke tudiz se to otlacuje a tak.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Monday, May 10, 2010 2:19 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT: Mech: Kolmy stul na frezku

On Mon, 10 May 2010, Pavel Novotny wrote:

> Kdyz uz vyrabet tak proc z nesmyslne drahe oceli od www.lentus-ocel.cz,
> Tak jako tak to musi obrobit tak proc si to rovnou neudelat sam a z toce z
> ceho se to zpravidla dela tedy z litiny, nicmene
> Takova vec rekneme 200x120x100mm bude vazit bratru 15-17kg.

No jakoze z plne kostky ? Neslo by to z hliniku ? - ten se lip obrabi :-)
Mne se to moc nechce uhlovat ale asi nebude zbyti, preci jen delat T
drazky do oceli jak mi radil p. Prochazka je taky docela pecka.

Co jsem nasel naklapeci stoly s T drazkami za rozumnou cenu tak konci na
cca 50ti stupnich, takze jeste podlozku 45 stupnu, ale porad je tu ten
problem z ceho. Nejradsi bych to delal z hliniku protoze Al tolik netupi
frezy...