RF filter

Neděle Květen 9 11:51:20 CEST 2010

Dřív mi bylo divné že se pro odrušování používají "nízkofrekvenční" ferity.
Ale je to logické. Na desítkách MHz mají dostatečnou indukčnost a velký
ztrátový úhel. Ten zajistí, že se indukčnost s tím kusem drátu nedostane do
rezonance. Vysokofrekvenční ferit by to jistě na daném kmitočtu dokázal
odrušit taky, ale muselo by se kontrolovat, kde to rezonuje.

Anděl

----- Original Message -----
From: "OK1UGA" <ok1uga na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, May 09, 2010 10:54 AM
Subject: Re: RF filter

Já myslím, že to je trochu jinak. Ty kablíky vyzařují rušení vzniklé v
servu do okolí (jako anténa). Toto rušení je pak přijímáno anténou
přijímače. Takže je potřeba rušení odstranit přímo u serva. Optimální na
takové věci jsou "nacvakávací" ferity. Nebo nemusí být nacvakávací -
takové ferity najdete kdekoliv u výpočetní techniky - je to takový ten
"obtloustlý" kus drátu zastříknutý v plastu na kabelu od monitoru,
klávesnice a kdečeho dalšího. S tím feritem ze zdroje si nejsem úplně
jistý ale asi by posloužil dobře. hodily by se ferity z "NF" materiálu
H6, H20 a podobné. Naopak ferit ze symetrizačního členu vhodný nebude.

     Martin.