TV anteny - neco malo duchariny

Sobota Květen 8 01:20:47 CEST 2010

a nevymýšlí si ten přijímač různé zrcadlové a jiné kombinační signály?
Vysílá se v tom signálu nějaká jednoznačná identifikace co to je za vysílač?
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 08, 2010 12:30 AM
Subject: TV anteny - neco malo duchariny

Zdravim,

mam tu takovy jeden podivny ukaz - konecne jsem vystrcil X-Colorku na rahno
na strechu (nevim oznaceni, tu nejdelsi, cca 2.2m, nekde na 700MHz by mela
mit neco kolem 11dB zisku - TTD jsem od ni mel v ruce, jen jsem je kamsi
zalozil), za antenou jsou cca 4m kabelu, pak 12dB zesilovac, za nim
osmirozbocovac s utlumem 14dB na kazdou vetev, za nim 5-30m kabelu k
televizim (topologie hvezda, ma to svoje duvody).

Bydlim v Praze - Hornich Pocernicich, smerem k Zizkovu by to melo byt
nejakych 15km, v ceste par stromu, ale nic vyznamneho, v podstate bych na
nej mel ze strechy videt.

Protoze antena je urcena a postavena na horizontalni polarizaci, tak pro
prvni pokus jsem ji tak nechal, vsechno popripojoval, zapnul zesilovac a
ejhle, vsechno chodi.

Kouknu na DVB-T Technisatu na kvalitu signalu a prekvapilo mne, ze hlasi
silu signalu nekde kolem 50%, kvalitu kolem 100% na multiplexu, kde je Nova,
Prima (Radiokomunikace, 41k, 634Mhz), ale na multiplexu CT (53k, 730Mhz) to
je 30% sila signalu, kvalita poskakuje mezi 50-90%, ze stejneho vysilace
(ovsem prekvapive - obraz nekostickuje). Tak si rukam, jo, to by mohlo bejt,
chytame Cukrak, ten jede v H polarizaci a mam ho se Zizkovem skoro v
zakrytu.

Ale nedalo mi to a proladil jsem settopbox a ejhle, nasly se i kvalitnejsi
signaly multiplexu CT, ale... na kanalu 54, coz odpovida Plzni a vykryvacum
kolem, pripadne 33, coz odpovida Usti nad Labem a okoli (viz
http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/vysilaci-sit-1.html)

Nejak se mi nezda, ze by ta vic nez dvoumetrova yagina mela tak siroke bocni
laloky, navic mam takovy neblahy dojem, ze i kdyby, tak to mam porad bliz k
Cukraku (kam miri hlavnim lalokem), nez do Plzne a Usti, kam by eventualne
mohly koukat ty bocni.

Zitra zkusim antenu otocit na V polarizaci (u XColorky to bez vrtacky moc
nejde, proto se mi do toho nechtelo, kazda dirka navic muze snizit pevnost),
ale i tak by mne zajimalo, kde se ten signal bere, nemate nekdo nejake
vysvetleni?

Pavel Kutina