Odborník na DOS/Pharlap extender needed :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 6 09:41:28 CEST 2010

Zdravím,
  potřeboval bych provozovat velmi inkurantní software pro programování
radiostanic Motorola (MTSX), který běží pod DOSem a využívá jakýsi Pharlap
DOS extender - nevím, co to je :-). Tento software jsem měl nainstalován na
jednom služebním počítači, který byl vyřazen a zlikvidován. Byl tam tuším
ještě nějaký DOS 3.21 nebo jaký.
  Nyní jsem si tento program přenesl na speciální počítač - jde vlastně o
měřicí přístroj, ale jeho základem je víceméně obyčejná 286. Tento přístroj
nativně bootuje do jakéhosi grafického udělátka (tuším, že to jsou přiohnuté
windows 3.1 nebo něco tak), ale vhodným zásahem při startu se dá zajistit,
že naběhne DOS prompt. Nejsem si jist, ale verze toho DOSu je asi 6.něco.
  A problém je ten, že ten program tam nechce běžet. Při pokusu o spuštění
nastane "General Protection Fault at address XXXX:XXXX", následuje výpis
registrů a to je vše. Tušíte někdo, v čem by mohl být problém ? Paměti je
nejspíše dost (ten starý počítač měl 1M, tenhle má 4M :-) ), CPU je třídy
286 (což byl tamten taky) a ani jiných rozdílů si nejsem vědom.
  Mimochodem, při pokusu o spuštění pod DOSEMU v Linuxu se vypíše velmi
podobný výpis, ale adresy a data v registrech jsou jiné.
  S pozdravem Pavel