symetricke napajeni + - 5 z baterie

Pavel hw na itherm.cz
Úterý Květen 4 22:28:37 CEST 2010

co se inspirovat menicem v zx spectrum. dela z 5V tri napeti: +/-12V, -5V

Pavel

  ----- Original Message -----
  From: Jirka MWW
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, May 04, 2010 10:20 PM
  Subject: Re: symetricke napajeni + - 5 z baterie

   S tím nevypínáním je to asi tak, že by to měl být přístroj, který je na stole
  během práce , t.j. vždy pár hodin a po tu dobu se nevypíná.
  20 mA je s rezervou, spíš to bude 10 mA.
  Podle předchozích mailů jsem pátral a zdá se, že nejjednodušší bude
  7660 pro generování záporného napětí a k tomu nejmenší  7805 a 7905 jako stabilizátory
  +5V a - 5V.  Pokud mi někdo neporadí líp a nebo na něco nepřijdu sám, asi to udělám takto.

  2010/5/4 Jakub Ladman <ladmanj na volny.cz>

    Dne úterý 04 Květen 2010 21:13:26 Jirka MWW napsal(a):

    > Dobry den,
    >
    > potreboval  bych vyresit zdroj symetrickeho napajeni +- 5V pro bateriove
    > zarizeni.  Spotreba cca 20mA, ale chtel bych, aby to fungovalo dlouho bez
    > nutnosti to vypinat.

    20mA je na trvalý provoz z tužkových baterií nějak mnoho, není-liž pravda?
    Nebo jste myslel maximálně 20mA a vklidu mnohem méně?

    Když pro hrubý odhad použiju 2Ah tužkové akumulátory, tak když +-5V budu
    považovat za napětí přímo z baterie a zanedbám účinnost zdroje, tak pro odběr
    20mA to představuje 100h provozu?

    Odhaduji že bude třeba spínaný zdroj nějak vypínat.

    Také si myslím, že na takhle nekonkrétní dotaz, nedostanete rozumnou odpověď.

    Jakub Ladman

  Zdravi
  Jirka OK1MWW