Záhada (vyřešená) okolo DS18B20

LM317 lm317@centrum.cz
Středa Březen 31 23:55:24 CEST 2010

Dnes jsem si prvně hrál s teplotním čidlem Dallas DS18B20 spolu s
mikrokontrolerem. Když už jsem měl všechen software hotový, objevila se mi
zajímavá záhada. Čidlo krásně měřilo jak mělo, ale jen do +37C. Při
překročení této teploty nešlo zinicializovat. Zkusil jsem ještě druhý kus a
ten nešel pro změnu zinicializovat ani při pokojové teplotě. Vrátil jsem se
tedy k prvnímu kusu, zkoušel kde co - teplotní alarmy, měnit rozlišení, ale
nic nepomáhalo.

Nakonec jsem objevil parametr, který neodpovídá datasheetu: Podle něho má
mít úvodní záporný inicializační impuls délku minimálně 480us, já měl v
programu původně 640us, ale ani to jednomu čidlu nestačilo vůbec a druhému
od teploty +37C také ne. Prodloužením tohoto impulsu na 900us fungují obě
čidla normálně.

Setkal se tu někdo také s nečím podobným? Je to normální, aby tento tak
zásadní parametr tak hrubě neodpovídal datasheetu?

Petr