Pokazena detska radost a DVD Sony - zaver prveho dejstva, predbezne happyend

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Březen 31 09:15:17 CEST 2010

Ale weku...ty tady nabouravas uplne globalizaci - misto aby jsi delal to
co umis a vydelal si na novej prehravac svoji profesi. ;-)

Moc se mi to nezda ze by nahon disku byl pres komutatorovy motor -
vetsinou jsou to BLDC motory integrovane primo na upinaci ose DVD.

Co se tyka motorku. Pokud je to opravdu "kefkovy" motor a ma opravdu
uhlikove "kefky", protoze nekdo zjistil, ze nekdy je uhlik uplne
zbytecny a staci jen plisky bezici po komutatoru, tak se obcas stane, ze
komutator "nakvete" nejakou soli (uz se mi to stalo nekolikrat u ruznych
motoru - treba v modelarskych servech) - nevim jestli to je neco co tam
zbyde z vyroby (nejaka cistici, pajeci, bodovaci kapalina).
Stava se to tedy hlavne u motoru, ktere se casto rozbihaji, ale nebezi
dlouho v kuse.

Pokud to neni uplne ... motor (a neni uplne zakrytovany) tak vcelku
funguje ho nechat probehnout pod kapalinou - destilka, lih apod.

Pokud se to jen projede treba zvysenym napetim, nebo se s nim zatoci
zvenku - tak to funguje vetsinou jen docasne.

Radek Vicek