OT: Celni prohlaseni

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Pondělí Březen 29 20:33:44 CEST 2010

Asi jsem spatne vyplnil formular při nakupu na e-shopu. Byla tam polozka tykajici se cla nebo celni deklarace ci něco takoveho, kde jsem si mohl vybrat nejakou castku (bylo asi pet moznosti), ale nevedel jsem co to presne znamena (kupoval jsem uz v zahranici dost a nikdy jsem tuto informaci nezadaval), tak jsem zvolil tu nejnizsi moznou castku :-) protože jsem se domnival, ze je to cena prave za vyrizeni tohoto papirovani... no proste nemel jsem v tom moc jasno. Predpokladal jsem, ze cenu na baliku uvedou jako skutečnou a ne to co si clovek dobrovolne zvoli při nakupu (pricemz to není zadny bazar, ci prodej typu aukce, ale normalni regulerni obchod). Priste si na to dam vetsi pozor.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vladimir Nerud
Sent: Monday, March 29, 2010 7:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Celni prohlaseni

V teto fazi bych to neresil a priznal barvu. Celnici jiste nejsou blbi a
maji prehled. Jen si priste davejte pozor a zvolte deklarovanou castku
rozumne.  Pri aktualnim kurzu eura k dolaru je osvobozena od cla castka 201
USD.  Ja pokud se vejdu s postovnym do $180 nechavam cenu na 100%. Kdyz jsem
obednaval material na AeroQuad, za cca $195 + postovne $25 tak jsem zvolil
deklaraci 80% ceny. Balik byl roztrzeny, dodak zkoumali, ale ceny byly
primerene, takze byl druhy den bez problemu doma.
Vladimir

*****************************
Zdravim,
objednal jsem si nejake zbozi z hobbycity.com. Dneska mi prisel doporuceny
dopis z celnice, ze mam na celnici zaslat celni prohlaseni. Jiz jednou jsem
tento postup absolvoval, ale. Krome vyzvy mi prisla i kopie doručenky (která
je nalepena na baliku) kde je uvedena cena "Hobby Parts $19.75 USD". Jenomze
skutecna cena zásilky je cca $120 (vcetne postovneho). Tak ted nevim, zda
mam na celnici poslat vypis z Paypal na skutečnou cenu ($120), nebo to mam
nejak našvindlovat na tech udávaných $19.75... Ptam se proto, abych si ještě
nepřidělal starosti tim, ze bych uvedl skutečnou cenu když je na baliku
udavana jina, mensi. I když by se tim asi nic nemenilo, protože clo se plati
snad od castky $200, ale aby v tom celnici zbytecne nestourali a ještě me
neobvinili z neceho nekaleho.

Diky
Michal Grunt