klimatizacna jednotka aleo tepelne cerpadlo a freq. menic

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pondělí Březen 29 09:11:06 CEST 2010

Mam trochu dilemu a beriem s rezervou PR materialy...
Klimatizeri ma presviedcaju, ze klima s freq. menicom ma vyssiu
ucinnost, pretoze ide na mensi vykon (a stale) a klima s obycajnym spinanim
motora sa skor kazi a spotrebuje este aj viacej elektriky.
Vnutorne som presvedceny o tom, ze je na tom pramalo pravdy, ale neviem
si to realne zdovodnit.
Pripada mi to ako porovnanie DC a PWM s tvrdenim, ze DC spotrebuje
menej...co je blbost. Energia je plocha pod krivkou pri U/I grafe.
Podla mna by mala byt energia rovnaka v oboch pripadoch. Neviem, co
urobia prechodove javy pri zapnuti motora ( vacsi odber a teda aj vacsia
spotreba)
a na druhej strane ucinnost freq. menica...

Otazka na tunajsich odbornikov...
Ak je kompresor klimy (alebo tepelneho cerpadla) pohanany motorom, ktory
je riadeny freq. menicom, ako sa zmeni ucinnost?
Maksi rozbeh, mensie namahanie pri zapnuti a pod. su mi jasne.
Ako sa zmeni ucinnost kompresora pri zmene otacok? (predpokladam ze je
to rozne pre piestove a pre scroll compresory)

Mate nejake linky, kde by som si vedel precitat nejake _relevantne_
info, nie PR clanky vyrobcov a predajcov?
Tych som nasiel celkom dost, ale v nich su potavene tvrdenia "na vode" -
teda bez fyzikalnych zakladov...

Dodo