OT: Expert (bylo: Re: Problem s ND)

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Pondělí Březen 29 08:07:39 CEST 2010

> Stejne tak ciste jazykovedne, pokud nazvu leveho instalatera expertem tak tim nemenim vyznam slova expert ani jeho chapani, ale dopustil jsem se ironie, tedy pouzil jsme zdanlive kladny vyraz v umyslu devalorizovat predmet hovoru.
>
> J.

Tak jednoduche to taky neni.

Pokud ho nazvete jednou, tak pochopitelne vyznam slova nemenite, ovsem pokud se
slovo takto zacne uzivat casteji, uz se da mluvit o tom, ze se to stalo jednim
z jeho vyznamu. Takze pak "nelogicky" muzou nektera slova oznacovat i svuj
opak. Viz napr. "strašný, strašně".

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net