RE: Problem s ND

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pondělí Březen 29 00:11:28 CEST 2010

Nechci PZ a ostatni drobne bastlire a vyrobce nijak omezovat, tato povinnost by se mohla tykat tech, kteri uvadi na trh
vyrobky vyrabene prumyslovym zpusobem, tedy ve velkem, ti predpokladam podobne materialy maji jen je nezverejnuji nebo poskytuji jen vyvolenym ci za nemaly peniz.
Zda by je mel na webu vyrobce nebo dovozce, ci nekdo jiny je nepodstatne.

Podobne zverejnovani by melo dalsi multiplikativni vyhody, pro zakazniky a spolecnost. Jako zakaznik se mohu pred koupi podivat na to co pripadne koupim ci nekoupim. Stat, ma prehled kolik a ceho se dovezlo a bude se drive nebo pozdeji recyklovat.
Ruku na strdce, kdo z vas uz vyuzil infornace z bezpecnostnich listu, aby se podival z ceho je nejaky vyrobek slozen a kdo to delal ve snaze vyhnout se otrave po poziti a kdo proto, aby zjistil, ze uzasny cistic bez chloru je obarveny peroxid a pak misto vanische za 100 koupil peroxid za 10?

Jirfa

Jsem posledni kdo je pro jakekoliv narizovani, ale v tomto bych vidle docela smysl, na rozdil od milionu jinych narizeni, ktere jsou zcela nesmyslne a kontraproduktivni.

>Původní zpráva ze dne 28.3.2010 od Petr Tomasek:

> Blbost, stacilo by, kdyby se o to starala nejaka verejna instituce
> (technicka knihovna, ci tak neco). Verejne instituce typu knihoven
> to typicky umi dobre.

Takže kdyby se o to starala státní knihovna, bylo by to zadarmo?
Jistě, pak bychom to zaplatili všichni. Já ale nechci ze svých
zvýšených daní financovat opravářům servisní manuály.

> Stejne se to dela

Někdo to dělá, někdo to nedělá. Nevím, proč já bych měl dělat nějaký
servisní manuál, když žádnou servisní síť nemám a opravím si to sám.

Zeptej se tady v konferenci drobných výrobců zařízení, kolik z nich má
propracovaný servisní manuál. A kolik by je to stálo, kdyby ho museli
úplně zbytečně dělat.

> Preklad? Proc propana? Anglictina musi stacit vsem.

To by jako určoval kdo? Proč zrovna angličtina? Proč ne čínština?
Čínština jě světový jazyk a mluví jím dnes ve světě víc lidí než
anglicky.

> Ano, napr. (urcite) knihovny dostavaji povinny vytist ve vetsine
> civilizovaneho sveta a nic komunistickeho na tom neni.

Nic komunistického na tom není? To jsi spadl z višně? Všude v
civilizovaném světě za tyto povinné výtisky knihovny platí. U nás
samozřejmě je na to zákon, který stanovuje, že jej vydavatelé musejí
odevzdávat zdarma bez náhrady. Což je v rozporu s ústavou, takové
vyvlastnění majetku bez náhrady.

> Proc ne? Stejne dnes museji mit vyrobky stovky zbytecnych bumazek,
> tak kdyby musel manual poskytnou nejake knihovne jako podminku k
> prodeji, tak by to holt cinan udelal...

A to bychom, soudruzi, ještě vymysleli spoustu dalších a dalších
podmínek, co všechno by museli takoví výrobci poskytnout zadarmo,
co by museli navíc udělat. Jo, jo...

Petr Zahradník, počítačový expert