Re: Jednoduchá "hudba" na x51

Martin Záruba swz@volny.cz
Neděle Březen 28 16:41:44 CEST 2010

Jedna oktava je pomer frekvenci 1:2. Oktava se deli na 12 pultonu, takze
kazdy pulton je o 12. odmocninu ze 2, tedy 1,059463094 x vyssi, nez ten
predchozi. Pokud a=440 Hz, budou frekvence tonu:
a 440
ais 466,16
h 493,88
c 523,25
cis 554,37
d 587,33
dis 622,25
e 659,26
f 698,46
fis 740
g 784
gis 830,61
A 880

Takze bych do jednoho casovace vlozil dobu odpovidajici polovine doby
periody potrebne frekvence a v prerusovaci rutine casovace by doslo k
inverzi bitu reproduktoru. Do druheho casovace by se vlozila doba, jak
dlouho ma ton znit a preruseni by inkrementovalo ukazatel do tabulky na
vysku a delku tonu. Ta by se nacetla a naplnily se znova casovace. Vse tedy
bezi v preruseni a hlavni program muze obsluhovat to tlacitko nebo cokoli
jineho.

Martin Zaruba