Problem s ND

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Březen 27 19:34:08 CET 2010

2010/3/27 Minář Petr 'měřák' <pminar@centrum.cz>:
> Dobrý den všem,
>
> čtu toto téma bohužel pozdě, ale nedalo mi to nereagovat.
> Pracuji jako IT správce  a klasický případ jsou náhradní díly na notebooky
> (ale i na PC). Před x-lety jsme koupili větší množství notebooků Dell
> (3-letá záruka), dali nám vcelku výraznou slevu a během používání s nimi
> nebyl větší problém (jen prkotiny).

Dell má slušnej záruční servis a poměrně kvalitní notebooky, ale
náhradní díly po záruce je nejlepší shánět kdekoliv jinde, tj. na
aukru nebo allegru (= polský aukro), zřejmě i na e-bay apod. Spousta
lidí se zřejmě živí rozebíráním starších notebooků na díly. BTW divim
se, že Dell ty náhradní díly vůbec prodává samostatně, kdysi (pro Dell
Latitude řady C) jsem sháněl klávesnici a zeptal jsem se při tý
příležitosti i na DVD mechaniku, no byly to horentní sumy ani ne tak
za díly, jako za práci - oni mi nabídli i dopravu (= servisman to
přiveze) a výměnu těch dílů. Každopádně že díly samostatně neprodávaj.
Klávesnici jsem pak sehnal na allegru, i s poštovným z Polska to vyšlo
mnohem levnějc než od Dellu.

DVD mechanika nějak sama od sebe začala fungovat a časem jsem ji
vyměnil za standartní notebookovskou vypalovačku, ani jsem nemusel moc
pilovat ;)

Zase všechna čest, když jsem pozdějc potřeboval k jinýmu notebooku
poradit, jak se odblokuje zaheslovanej BIOS (resp. celej notebook),
tak mi řekli jak a to ten noťas nejen, že už nebyl v záruce, ale navíc
už to byla skoro vykopávka.

Další zkušenost s Dellem - t.č. u bejvalýho zaměstnavatele jsme
stavěli serverovej 19" rack (nebylo to ve firmě moc obvyklý, asi kvůli
ceně jsme koupili zvlášť skříň (Rittal) a zvlášť HW Dell a já osobně
jsem to montoval) a byla k tomu i speciální racková klávesnice s
integrovaným touchpadem - akorátže na ní fungoval jen ten touchpad.
Klávesnici sice Windows našly, ale nešel žádnej čudlík, zato šly
kontrolky (při přepínání na notebooku), zajímavá závada. Tak jsem
zavolal do Dellu a druhej den přišla kurýrem nová. Tu starou po mě ani
nechtěli, prej ať ji vyhodíme, že to bude jen jednosměrnej kurýr.
(Samo že jsem ji nevyhodil, do dneška mi leží ve skříni ;))

Takže shrnutí Dell: železo poměrně kvalitní, záruční servis perfektní,
pozáruční příšerně drahej, tzn. pokud to umíš, sežeň si náhradní díl
kdekoliv jinde a vyměň sám - zase na webu Dellu se nechá najít
servisní manuál i s obrázkama, podle toho by to vyměnila i cvičená
opice.

Pavel Kadečka.