OT: LHC - nějak to dnes zlobí :-(

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 27 18:15:59 CET 2010

Zdravím,
  o LHC už se tu pár dní nemluvilo, tak snad se nebudete zlobit...
  V posledních dnech se celkem dařilo na 3.5TeV, koukal jsem, že beamy byly
hezky stabilní (pokud jim zrovna někdo neubližoval seřizováním kolimátorů :-) )
a vypadalo to, že mašina se tak nějak "zaběhla" a už moc nezlobí. Ovšem
dneska... Napřed vacuum leakage, pak water leakage, pak quench heaters not
charging, následně vacuum valve does not open - to se lokalizovalo jako porucha
dvou senzorů vakua (možný problém se zdrojem), pak výpadek cryo v sektoru 34
a následně v sektoru 56. To máme 6 fatálních závad "pomocných technologií" za
den a to ještě nemáme ani pořádně večer. Jeden access za druhým, do toho
patroly :-), vzhledem k dlouhým časovým konstantám všech dějů kolem vzniká
jedno zdržení za druhým... Ach jo. Asi není dnes správná "kvalita času" - jsem
zvědav, zda tento metafyzický pojem bude někdy vědecky definován a zda tomu
třeba kouskem poznání nepřispěje právě LHC :-).
  Každopádně pokračuji v držení palců, až mi modrají :-) a doufám, že už si
konečně brzy zakolidujeme :-).
  Zdraví patrol(a) :-)