Problem s ND

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Březen 26 12:07:55 CET 2010

Jsem si tim naprosto jisty, ve strojirenstvi existuji normy a to co SKF
vyrazi na lozisko je jedina relevantni informace, vse ostatní jsou PR a
marketingove zvasty.
Tahle urban legenda o nejake pravni zodpovednosti, to je také usmevne, vy
jste v evrope nekdy videl nejakou odpovednost vyrobce a sve sunty?
Ja ne a to treba u meho auta, snimace ABS byly od Siemense jasne s vyrobni
vadou, presto po zaruce si je platim ze svého a z 4 jsme jiz vymenil 3 z
toho dva po zaruce.
Nejaky debil udelal smejdsky povodni kabel k LCD palubního PC na palubce,
vysledek nektere segmenty prestanou svitit, v podstate staci vymenit povodni
pruzny vodic nebo to vycisti, ale i kdyz se smele oznacim za velkeho
storuala, který rozebere i to co jiny ne tak rozebrat balubku u BMW se mi
nepodarilo podle meho to bez destrukce rucicek ukazatelu nejde. Vymena u BMW
16k Kč. Jde o jasnou vyrobni vadu a co.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of V P
Sent: Friday, March 26, 2010 11:45 AM
To: HW-news
Subject: RE: Problem s ND

> Automobilovy prumysl.
> ..... loziska zjistite, ze jde o SKF v bezne produktove rade, pricemz sada
vyjde pod
> 1000Kc. A ted to prijde, drzitelem certifikatu pro auta je vyrobce auta,
tudiz
> legalni automobilove lozisko za 5000Kc se z toho nelegalniho SKF stane
tak, ze...

Jste si jisty, ze jde o TOTEZ lozisko? Tedy vcetne zaruky ze z milionu
dodanych kusu nerozpadne vic nez zanedbatelne mnozstvi v pristich XX letech?
Je to dost podobne jako se soucastkami, to ze je u distributora oznacena
jako "automotive grade" jeste neznamena, ze krome teplotnich rozsahu splnuje
prislusne spolehlivostni parametry...
Zaroven tim onen prelepovac prebira riziko soudniho sporu, az se po vymene
loziska v aute nekdo zabije...

> Elektronika.
> .... Dnes , kdy by umisteni dkumentace na net nic nestalo jsu servisni
manualy
> predmetem solidniho bussinesu...

K cemu je dobra servisni dokumentace s ctyrmi XX nozickovymi svaby a haldou
spoju mezi, kdyz ty komponenty stejne nepujdou sehnat jinde nez u vyrobce?
Dneska se uz ani nevyrabi elektronika, kde by nebyl naprogramovany procesor
ci FPGA, zakaznicky ASIC nebo oboje dohromady...

V.